
Tramwaje stały się już czymś normalnym jeżeli chodzi o miejski widok. Można je łatwo dostrzec w ruchu miejskim, a do tego kierowcy samochodów są niemalże zobowiązani zawsze mieć je na oku w przypadku przecinania się torów w regularną jezdnią. Fakt, iż są zauważalne przez niemalże każdego, a zazwyczaj widzimy je w bardziej zamieszkanych częściach miasta, co powoduje, że chętnie mogą być postrzegane jako sposób na reklamę.
Komunikacja miejsca taka jak autobusy to jedna z tych rzeczy, które kojarzą nam się z centrum miasta. Wielu z nas z niej korzysta lub korzystało w przeszłości. Jest znana i dobrze dostrzegalna więc nic dziwnego, iż ludzie decydują się na takowy wybór jeżeli chodzi o reklamę w postaci ogromnych naklejek na pojeździe.
Marketing, który używa transport publiczny jako sposób na reklamę nie jest niczym nowym. Zazwyczaj przybiera to formę naklejania ogromnych naklejek zawierających reklamę na sam pojazd komunikacji miejskiej bezpośrednio. Zobaczenie takiego pojazdu nie będzie czymś odosobnionym przy typowym wybraniu się na miasto gdyż ludzie realnie sią decydują na taki typ marketingu.
Reklamy umieszczana na tyły autobusów (tzw. reklamy busback), są dość powszechną metodą reklamowania się w sposób, który daje dosyć realną możliwości na to, że zostanie to zauważone. Znaczna część autobusów nie z rzadka odwiedza chociaż na jakiś czas zatłoczone tereny miasta, co daje właśnie szansę, iż spora ilość potencjalnych odbiorców jadących do pracy nas zauważy.