
Składniki wizualnej identyfikacji firmy są jednym z podstawowych elementów budowania marki. Loga firm czy ich wytworów są tak samo znane jak te produkty. Są utożsamiane. Myśląc o pepsi-coli widzimy charakterystyczną butelkę, kojarzymy kolory, widzimy logo. Logo jest istotnym elementem systemu wizualnej identyfikacji firmy, jest graficznym podpisem marki. Można te powiedzieć, iż jest taką skarbonką, do której przez lata składają się opinie milionów osób korzystających z produktów albo usług danej firmy.
Na system identyfikacji wizualnej oprócz logo mogą łączyć się wzory graficzne, kolory, kształty 3 d.
Te składniki widać na stronach internetowych, materiałach promocyjnych, drukach firmowych. Oczywistym wyborem jest odzież robocza . Mogą toż być czapki robocze, koszule itd.
Elementy wizualnej identyfikacji firmy mają jej aurę, są jej fizyczną twarzą. Winnym być odbiciem branży. Na przykład, jeśli firma sprzedaje nasiona roślin ogrodowych, powinna w swoim systemie identyfikacji użyć motywów nawiązujących do roślin – kształty liści, różne odcienie zielonego.
Poza tym elementy wizualnej identyfikacji firmy tworzą jej specyficzny obraz.