
Jeżeli prowadzisz firmę, chcesz ją rozwijać, masz wobec przedsięwzięcia plany długoletnie a nie tylko sezonowy, jednorazowy biznes – powinieneś też myśleć o rozwoju własnej marki.
Przede wszystkim, dbaj o jakość tego co oferujesz. Markę buduje się przede wszystkim na jakości. Oczywiście w przypadku przeciętnego lub słabego produktu można reklamą spowodować, że zacznie on funkcjonować w świadomości ludzi, ale dużo łatwiej, kiedy to produkt jest po prostu dobry.
Produktem może być towar, usługa, organizacja jakiś wydarzeń.
Przykładem jak budować markę jest Pepsi-cola. Mamy tutaj dobry produkt, ale też i bardzo aktywna politykę reklamową.
Przechodzimy do drugiej, bardzo istotnej kwestii, jeżeli chodzi o budowanie marki. Reklama.
Przede wszystkim musisz zadbać o reklamę, sama dobra opinia obiegowa, jakkolwiek stanowiąca ogromny kapitał przedsiębiorstwa, w warunkach konkurencji, może nie wystarczyć. Mało tego, firmy, które nie mogą pochwalić się tak wysokimi standardami jak ty, przy pomocy skutecznej polityki reklamowej i marketingowej mogą nad tobą zyskać przewagę. Dlatego jeżeli budujesz jakość swoich produktów, zarazem musisz zadbać o to by potencjalni klienci o tym wiedzieli.
Bardzo istotne jest to by nazwa twojej marki pojawiała się jak najczęściej. Ważna jest częstotliwość pojawiania się komunikatu reklamowego.
Jeżeli chodzi o środki reklamowe, tutaj należy zastanowić się co pasuje do specyfiki twojej oferty. Jeżeli na przykład jesteś firmą bardzo specjalistyczną, wówczas marketing odbywać się może w dużej mierze na płaszczyźnie spotkań bezpośrednich z potencjalnymi odbiorcami twoich produktów. Wówczas takim podstawowym instrumentem reklamowym mogą być gadżety reklamowe, ale oczywiście też i reklama internetowa która pozwala na dość precyzyjne określenie grupy docelowej. Jeżeli chcemy docierać do szerszych grup, tutaj w grę wchodzić może reklama telewizyjna, radiowa i gazetowa, ale i też zewnętrzna.