
Czym się kierować przy wyborze agencji SEO
Na rynku działa multum firm parających się pozycjonowaniem witryn WWW w wyszukiwarce Google. Którą wybrać? W jaki sposób szukać odpowiedniej agencji?
Przede wszystkim powinno się zapoznać się z opiniami obecnych lub byłych klientów takich firm. Właściwymi miejscami do poszukiwań takowych opinii są fora internetowe. Można także wykonać sobie listę agencji na podstawie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google i następnie szukać ocen agencji z tegoż spisu. Sama wysoka pozycja w Google nie stanowi wystarczającej rekomendacji, chociaż świadczy o możliwościach danej agencji SEO. Jednakże potencjalnie jest niemało firm, które nie zajmują pozycji na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google a wykonują efektywne pozycjonowanie. Jeżeli chodzi o opinie w Internecie, i to dotyczy jakiejkolwiek branży, nie tylko pozycjonowania, trzeba starać się odróżnić opinie autentyczne od tak zwanej szeptanki.
Czego wymagać od agencji SEO
Jeżeli wytypujemy jedną lub więcej agencji SEO, należy już od nich samych dowiedzieć się nieco więcej. Dobrze, ażeby agencja udowodniła swoje możliwości jeżeli chodzi o pozycjonowanie na konkretnych przykładach. W przypadku agencji z pierwszej strony Google takowy dowód może być zbędny. Pozycja na pierwszej stronie na frazę taką jak “pozycjonowanie stron” świadczy o wysokich umiejętnościach pozycjonowania stron internetowych.
Agencja SEO powinna zapewnić przejrzystą umowę, której podstawowym założeniem jest temat pozycji w wyszukiwarce Google na zdefiniowane frazy. Celem może to być po prostu wzrost pozycji, może to być osiągniecie określonego przedziału na określoną frazę bądź frazy. Istotne, aby zobowiązania agencji nie były zagadkowe i rozmyte.
Należy oczekiwać analizy naszej strony WWW i zaprezentowania ewentualnych wynikających z niej korekt optymalizacyjnych, analizy witryn WWW konkurencji, demonstracji planu realnych działań, w temacie tworzenia profilu linków, zapewnienia monitoringu pozycji.
Agencja może podjąć się ewentualnie wdrożenia optymalizacji na stronie.
Od długiego już czasu najpoważniejszym generatorem wejść na witryny WWW jest wyszukiwarka Google. Tworzy ona przeciętnie około 70-90% ruchu. Należy dodać, iż Google generuje ruch ogromnie wartościowy, albowiem internauta wchodzi na witrynę WWW która jest wysoko w wynikach wyszukiwania na frazę, która go interesuje. Czyli jeżeli wpisał on w pasek wyszukiwania frazę “tanie laptopy” to istnieje duże prawdopodobieństwo, iż zamierza taki produkt nabyć. Takich osób jest ogromnie dużo. Jeżeli sprzedajesz tanie laptopy i posiadasz sklep internetowy na pierwszej stronie wyników na tą frazę (najlepiej pierwsza trójka), na twoją stronę będzie wchodziło nader dużo ludzi którzy, chcą kupić tani laptop.
Oczywiście w przypadku bardzo komercyjnych fraz chętnych którzy chcą być wysoko w wynikach wyszukiwania jest bardzo dużo. Należy dysponować przede wszystkim wiedzą aby osiągnąć pozycję w top10 na daną frazę w wyszukiwarce Google. Poza tym potrzebny jest czas i odpowiednie zasoby sieciowe, sprzętowe i programowe. Jeżeli nie jesteś specjalistą w temacie pozycjonowania to oczywiście możesz możesz zająć się pozycjonowaniem twojej strony internetowej na trudną frazę, niemniej zajmie to nader dużo czasu i środków. Wiedzę zdobywa się w dużej mierze w branży SEO przez doświadczenie, uzyskiwane między innymi przez przeprowadzanie testów. W takiej sytuacji lepiej skorzystać z oferty fachowca. Może to być freelancer lub agencja SEO. Będzie szybciej i taniej.